Незначне пожвавлення спостерігається у сфері автоперевезень агротоварів, через що тарифи до Європи зросли. Щодо експорту водними шляхами, то тут вартість логістики лишається на мінімумі в очікуванні великих вантажів. Кількість залізничних перевезень за кордон минулого тижня зросла на 6%. Про це повідомила брокерська компанія Spike Brоkers.
Тарифи на автоекспорт до Європи зросли
На ринку агроекспорту спостерігається незначне пожвавлення, зумовлене початком збиральної кампанії. Обсяги експорту залишаються стабільними, не спостерігається різких коливань, однак зафіксовано певні зміни у розподілі по кордонах.
Протягом останнього тижня було експортовано 81,5 тис. тонн агропродукції. Фіксується зниження експорту на молдавському кордоні – 12,99 тис. тонн, що на 7% менше у порівнянні з попереднім тижнем. Водночас на румунському та угорському кордонах спостерігається зростання експорту на 14% і 11% відповідно, досягнувши показників 20,3 тис. тонн та 8,3 тис. тонн відповідно. Польський кордон продемонстрував зростання на 6%, що підняло обсяг до 33,6 тис. тонн, а словацький кордон збільшився на 5%, досягнувши 6,25 тис. тонн.
Підвищений попит спричинив зростання тарифів на перевезення до Європи, в середньому на €5, тоді як внутрішні тарифи залишаються на рівні попереднього тижня.
Ринкові ставки транспортування автомобілями:
Значно зріс залізничний експорт на кордоні з Угорщиною
Активність торговельного експорту поступово відновлюється, що сприяє збільшенню навантаження зернових вантажів до 79,66 тис. тонн на добу. Обсяги експорту через польський та словацький кордони залишаються майже на тому ж рівні, що й минулого тижня, складаючи 54,64 та 27,23 вагонів на добу відповідно.
На румунському кордоні спостерігається зростання на 5%, до 51,05 вагонів на добу, тоді як на угорському кордоні відбулося значне зростання на 20%, до 28,18 вагонів на добу. Середньодобовий показник передачі вагонів через всі кордони зріс на 6%, до 197 вагонів.
У напрямку глибоководних портів України рухається 4629 вагонів, що на 10% більше у порівнянні з минулим тижнем. Середньодобовий показник вивантаження також демонструє зростання на 5% – до 984 вагонів на добу. Накопичення вагонів у порту Ізмаїл збільшилося на 10%, до 686 вагонів, проте середньодобовий показник вивантаження дещо знизився і становить 72 вагони на добу.
Власники вагонів залишаються в очікуванні активізації попиту в жовтні та з обережністю фіксують тарифи на наступний місяць, сподіваючись на їх підвищення. Нестабільність та непередбачуваність ринку призвели до епізодичного зниження ставок минулого тижня.
Ринкові ставки транспортування залізницею:
Фрахт на баржі лишається на мінімумі
Зростання темпів експорту трохи активізувало ринок, що призвело до підвищення фрахтових ставок на 2$ з Дунайських портів у напрямку Італії. Однак, наявні обсяги експорту все ще недостатні для того, щоб ініціатива перейшла на бік судновласників.
Наявність вільного тоннажу в портах продовжує стримувати подальше зростання ставок, залишаючи їх на рівні попереднього тижня.
Фрахт на баржі залишається на мінімальних рівнях, очікуючи збільшення потоку вантажів, яке поки не відбулося.
Ринкові ставки транспортування з річкових портів:
Ринкові ставки транспортування з морських портів:
Минулого тижня внутрішні перевезення зросли в ціні, міжнародні залишилися на попередньому рівні. Експорт залізницею на західних кордонах упав, а от кількість вагонів у напрямку портів збільшилася.
Автоекспорт агропродукції на початку вересня упав більше, ніж на 10%.
Автоекспорт агропродукції у серпні залишився майже на тому ж рівні, що і в липні. Залізничні відправки на західних кордонах упали, а фрахтові ставки залишалися на низькому рівні через невисокий попит.
Фото: Аgrologistics