Spike Brоkers: автоперевезення агротоварів зросли, залізничний експорт знизився
Інна Брек, головний редактор
19.09.2024
tlhub.com.ua

Автомобільний експорт агротоварів помітно пожвавився. Внутрішні перевезення зросли в ціні, міжнародні залишилися на попередньому рівні. Експорт залізницею на західних кордонах упав, а от кількість вагонів у напрямку портів збільшилася. Про це повідомила брокерська компанія Spike Brоkers.    

Обсяг автоекспорту зріс майже на всіх кордонах

Поступове відновлення торгової активності спричинило зростання обсягів агроекспорту на 15% порівняно з позаминулим тижнем, досягнувши 80,7 тис. тонн. Найбільші зміни фіксуються на молдавському кордоні, де обсяг експорту зріс на 31% до 14,1 тис. тонн. На польському кордоні також відзначено суттєве збільшення – на 20%, до 35,9 тис. тонн. Угорський кордон показує ріст на 11%, до 7,5 тис. тонн, тоді як словацький зріс на 4%, до 5,9 тис. тонн. Обсяги експорту через румунський кордон залишаються стабільними – на рівні 17,4 тис. тонн.

Середньодобовий показник експорту по всіх кордонах складає 11,5 тис. тонн. Найбільше йшли на експорт соняшникова олія (23,9 тис. тонн) та соєві боби (13,9 тис. тонн). Внутрішні тарифи на перевезення зросли в середньому на 5%, тоді як тарифи на міжнародні перевезення залишаються стабільними на рівні попереднього тижня.

Ринкові ставки транспортування автомобілями:

  • Західна Україна – Центральна / Північна Італія €110-130;
     
  • Західна Україна – Центральна Болгарія €80-105;
     
  • Західна Україна –  Східна Німеччина €105-120;
     
  • Центральна Україна – Південна Румунія €70-100;
     
  • Центральна Україна – Північна Італія (автоцистерни) €150-180;
     
  • Західна Україна – Південна Польща (автоцистерни) €60-80;
     
  • Центральна Україна – порти Дунаю $37-42; 
     
  • Центральна Україна – порти Одеси $25-32.

Залізничний експорт упав

Другий тиждень вересня демонструє спад показників передачі вагонів на західних кордонах України. Зокрема, на польському та румунському кордонах кількість вагонів знизилася на 12% – до 53,61 та 48,47 вагонів на добу відповідно. На словацькому кордоні показник залишився майже незмінним і складає 26,8 вагонів на добу. Угорський кордон, навпаки, показав зростання на 13%, до 22,47 вагонів на добу. Загальний середньодобовий показник передачі вагонів через усі кордони знизився на 4% у порівнянні з попереднім тижнем і становить 185 вагонів на добу.

У портах спостерігається активізація роботи. Середньодобовий показник вивантаження вагонів у портах Великої Одеси зріс на 20% і складає 936 вагонів на добу. В напрямку глибоководних портів України рухається 4180 вагонів, що відповідає показнику попереднього тижня. Накопичення вагонів у порту Ізмаїл збільшилося на 35%, до 619 одиниць. Кількість вагонів, що вивантажуються в порту Ізмаїл, також зросла на 5% і становить 74 одиниці.  

Тарифи на залізничні перевезення залишилися без змін.  

Ринкові ставки транспортування залізницею:

  • Львівська область – кордон $15-20 / порт $26-30;
     
  • Рівненська область – кордон $17-20 / порт $23-28;
     
  • Івано-Франківська область – кордон $15-20 / порт $23-26;
     
  • Житомирська область – кордон $20-25 / порт $24-27;
     
  • Чернігівська область – кордон $23-28 / порт $25-29;
     
  • Черкаська область – кордон $22-29 / порт $19-26;
     
  • Харківська область – кордон $28-35$/ порт $25-30;
     
  • Тернопільська область – кордон $16-20 / порт $22-25;
     
  • Мостиська ІІ – Німеччина €49-51.

Фрахтові ставки не змінилися

Активізація торгової активності не призвела до зростання фрахтових ставок через достатню наявність тоннажу. Ставки на перевезення з дунайських портів у напрямку східного узбережжя Італії залишаються стабільними. Велика кількість доступних суден у глибоководних портах також стримує зростання тарифів на напрямках до Іспанії та Греції, зберігаючи їх на попередньому рівні. Фрахтові ставки на баржеві перевезення в напрямку Констанци також залишаються незмінними, незважаючи на проблеми з осадкою на Дунаї.  

Ринкові ставки транспортування з річкових портів:

  • Ізмаїл – Константа, Румунія (1-3 тис. тонн) €10;
     
  • Ізмаїл – Русе/Сілістра, Болгарія (1-3 тис. тонн) €16;
     
  • Ізмаїл – східне узбережжя Італії (5-7 тис. тонн) $25-27;
     
  • Рені – Мармара, Туреччина (5-7 тис.тонн) $17-18;

Ринкові ставки транспортування з морських портів:

  • Чорноморськ – східне узбережжя Італії (30-35 тис. тонн) $21-22;
     
  • Чорноморськ – Південний Китай (60-65 тис. тонн) $48-50;
     
  • Чорноморськ – Південний Вʼєтнам (60-65 тис. тонн) $45-46.

Автоекспорт агропродукції на початку вересня упав більше, ніж на 10%. 

Автоекспорт агропродукції у серпні залишився майже на тому ж рівні, що і в липні. Залізничні відправки на західних кордонах упали, а фрахтові ставки залишалися на низькому рівні через невисокий попит.

автомобільні перевезення
залізничні перевезення
водні перевезення
перевезення річками
Контакти
Україна, Київська область, село Крюківщина
Зв`язок з нами
© 2023-2025 ТОВ ІНФОРМ ПОРТАЛ. Всі права захищено.