Автоекспорт агропродукції у серпні залишився майже на тому ж рівні, що і в липні. Залізничні відправки на західних кордонах упали. Фрахтові ставки залишаються на низькому рівні через невисокий попит. Про це повідомила брокерська компанія Spike Brоkers.
Автоекспорт через Словаччину та Польщу зріс
Автомобільний експорт агропродукції в серпні майже не зазнав змін у порівнянні з липневим. Загалом, за останній місяць літа було експортовано 332,3 тис. тонн агропродукції. Значно, на 22%, знизився потік продукції на молдавському кордоні, до 51,8 тис. тонн у порівнянні з показником липня. На словацькому кордоні спостерігається ріст в 20%, до 24,1 тис. тонн, на польському також збільшення на 10%, до 151,3 тис. тонн у порівнянні з минулим місяцем. Румунський та угорський кордони демонструють стабільність з показниками 75,7 тис. тонн та 29,2 тис. тонн відповідно.
Найбільше в серпні експортували олію соняшникову – 40,6 тис. тонн та соєві боби – 23,2 тис. тонн. Ставки на внутрішньоукраїнські перевезення підвищились в середньому на $2 у порівнянні з попереднім періодом. Ставки на перевезення в сторону Європейських країн також зазнали підвищення на €3-5, в залежності від напрямку.
Ринкові ставки транспортування автомобілями:
Залізничний експорт знизив темпи
Останній тиждень серпня характеризується зниженням темпів відвантажень практично по всіх західних кордонах. На 10% впали показники по словацькому кордону – до 25,91 ваг/добу, на 8% по угорському кордону – до 28,49 ваг/добу, на 3% на румунському кордоні – до 52,97 ваг/добу у порівнянні з позаминулим тижнем. На польському кордоні зберігається стабільність обʼємів передачі вантажів з показником 50,32 ваг/добу. Загальний показник середньодобової передачі вагонів зменшився на 2,5% і становить 206 ваг/добу.
У портах великої Одеси середньодобовий показник вивантаження вагонів стабільний і становить 1029 ваг/добу. Минулого тижня в сторону портів рухалося на 25% менше вагонів, ніж позаминулого – 2746 одиниць.
У порту Ізмаїл спостерігається суттєве збільшення середньодобових показників вивантаження вагонів, до 79 одиниць на добу, що на 25% вище показників попереднього тижня. У свою чергу накопичення вагонів у напрямку Ізмаїлу знизилось на 25% – до 376 вагонів. Ставки на перевезення залізницею залишаються на попередньому рівні.
Ринкові ставки транспортування залізницею:
Водна логістика дешевшає через недостатній попит
Низький попит не дає можливості судновласникам підвищити ставки, тож, ринок залишається на боці фрахтувальників. Цього тижня зазнали падіння фрахтові ставки на панамакси в напрямку південного Вʼєтнаму та Бангладешу. Тарифи на перевезення костерами у напрямку східного Середземноморʼя, Іспанії та з дунайський портів у напрямку Мармари також знизилися в межах $1-2. Фрахт на баржі в сторону Константи (Румунія) та Русе/Сілістри (Болгарія) залишився на низькому рівні.
Стабільним залишається і фрахт на доставку хендісайзами у напрямку Іспанії, Тунісу, східного Середземноморʼя.
Ринкові ставки транспортування з річкових портів:
Ринкові ставки транспортування з морських портів:
Станом на 26 серпня, автотранспортом найбільше експортувалося соняшникової олії, соєвих бобів та м'яса птиці. Показник передачі вагонів на сухопутних кордонах на в напрямку портів знизився. Фрахтові ставки на перевезення з дунайських портів залишаються на низькому рівні.
На початку серпня агроекспорт залізницею та автотранспортом знизився.
У червні агроекспорт автотраснпортом показав найнижчі результати з початку року. Це сталося через переорієнтацію на більш традиційні шляхи постачання морем.