Spike Brоkers: обсяги агроекспорту залізницею та в напрямку портів – знизилися
Інна Брек, головний редактор
28.08.2024
tlhub.com.ua

У серпні автотранспортом найбільше експортувалося соняшникової олії, соєвих бобів та м'яса птиці. Показник передачі вагонів на сухопутних кордонах на в напрямку портів знизився. Фрахтові ставки на перевезення з дунайських портів залишаються на низькому рівні. Про це повідомила брокерська компанія Spike Brоkers.    

Автоекспорт у серпні відповідає показникам липня

Станом на 26 серпня через західні кордони було експортовано 276,1 тис. тонн агропродукції автомобільним транспортом, що відповідає показнику аналогічного періоду липня. Але змінилася структура експортних потоків. На 20% знизились об'єми на молдовському кордоні до 44,1 тис. тонн та на 7% на румунському кордоні до 60,4 тис. тонн, у порівнянні з показником минулого місяця. На польському кордоні маємо приріст в 10% до 125,7 тис. тонн; на словацькому кордоні також фіксується збільшення експорту на 18% до 20 тис. тонн; угорський кордон у серпні перевищив показник липня на 5% до 25,7 тис. тонн. Трійка найбільш експортованої продукції виглядає так: олія соняшникова – 33,7 тис. тонн, соєві боби – 19.3 тис. тонн, м'ясо птиці – 18.2 тис. тонн. Ставки на автоперевезення минулого тижня змін не зазнали.

Ринкові ставки транспортування автомобілями:

  • Західна Україна – Центральна / Північна Італія €110-130;
     
  • Західна Україна – Центральна Болгарія €80-110;
     
  • Західна Україна – Східна Німеччина €105-120;
     
  • Центральна Україна – Південна Румунія €70-95;
     
  • Центральна Україна – Західна Литва (цистерни) €85-100;
     
  • Південна Україна – Польща €80-121;
     
  • Центральна Україна – порти Дунаю $33-38;
     
  • Центральна Україна – порти Одеси $22-28.

Кількість вагонів з агротоварами в напрямку кордонів знизилася

Минулий тиждень демонструє стабільні показники з незначними змінами в об'ємах експорту сільськогосподарської продукції залізницею на західних кордонах. На польському та румунському кордонах показник середньодобової передачі вагонів майже не змінився з минулого тижня – 49,44 та 54,52 вагони на добу відповідно. На 9% зріс показник на угорському кордоні, до 31,04 вагона на добу, на словацькому – додав 3,5% і становить 29,5 вагонів на добу у порівнянні з позаминулим тижнем. Загальний показник середньодобової передачі вагонів по всіх кордонах знизився на 4% та становить 211 вагонів на добу.

У портах фіксується падіння показників за минулий тиждень. Середньодобовий показник вивантаження у портах Великої Одеси за тиждень знизився на 12,4% – до 1 031 вагонів. Кількість вагонів, що рухаються у напрямку глибоководних портів, становить 3 694 одиниці, що на 10,24% менше у порівнянні з позаминулим тижнем. Накопичення вагонів у порту Ізмаїл незначно знизилося і становить 500 вагонів. Середньодобовий показник вивантаження вагонів у порту Ізмаїл збільшився на 20% у порівнянні з передостаннім тижнем і становить 59 вагонів на добу.

У напрямку кордону спостерігається збільшення тарифів на $1-2. А в бік портів спостерігається незначне зниження ставок.

Ринкові ставки транспортування залізницею:

  • Львівська область – кордон $15-20 / порт $26-30;
     
  • Рівненська область – кордон $17-20 / порт $23-28; 
     
  • Івано-Франківська область – кордон $15-20 / порт $23-26;
     
  • Житомирська область – кордон $20-25 / порт $24-27;
     
  • Чернігівська область – кордон $23-28 / порт $25-29;
     
  • Черкаська область – кордон $22-29 / порт $19-26;
     
  • Харківська область – кордон $28-35 / порт $25-30;
     
  • Мостиська ІІ – Німеччина €49-51.

Ставки фрахту зберігаються на низькому рівні

Низький попит на судна та дефіцит замовлень змушують судновласників утримувати фрахтові ставки на низькому рівні. Тарифи для костерів з дунайських портів залишаються на рівні минулого тижня; незначне зниження на $1 спостерігається у напрямку Східного Середземномор'я. Фрахт на транспортування баржами у напрямку Русе та Сілістри також тримається на стабільно низькому рівні, як і фрахтові ставки на хендісайзи. Натомість тарифи на панамакси у напрямку Південного В'єтнаму підвищилися на $1, у той час як напрямок до Китаю зазнав зниження на $1.

Ринкові ставки транспортування з річкових портів:

  • Ізмаїл – Константа, Румунія (1-3 тис. тонн) €10;
     
  • Ізмаїл – Русе/Сілістра, Болгарія (1-3 тис. тонн) €16;
     
  • Ізмаїл – східне узбережжя Греції (5-7 тис. тонн) $19-20;
     
  • Рені – Мармара, Туреччина (5-7 тис. тонн) $17-18.

Ринкові ставки транспортування з морських портів:

  • Чорноморськ – Ізраїль (30-35 тис. тонн) $29-30;
     
  • Чорноморськ – Південний Китай (60-65 тис. тонн) $50-51;
     
  • Чорноморськ – Пдівденний Вʼєтнам (60-65 тис. тонн) $47-48.

На початку серпня агроекспорт залізницею та автотранспортом знизився.

У червні агроекспорт автотраснпортом показав найнижчі результати з початку року. Це сталося через переорієнтацію на більш традиційні шляхи постачання морем. 

Фото: Аggeek

автомобільні перевезення
залізничні перевезення
водні перевезення
перевезення річками
олія соняшникова
соя
м'ясо курки
Контакти
Україна, Київська область, село Крюківщина
Зв`язок з нами
© 2023-2025 ТОВ ІНФОРМ ПОРТАЛ. Всі права захищено.