З початку серпня з усіх видів зернових та олійних культур автотранспортом найбільше експортовано соняшникової олії та соєвих бобів. Відвантаження залізничним транспортом зменшилися, а от кількість вагонів, що прямує до портів Одеси – зросла. Про це повідомила брокерська компанія Spike Brоkers.
Майже половина автоекспорту йшла через Польщу
Станом на 12 серпня автомобільним транспортом було експортовано 128,5 тис. тонн сільськогосподарської продукції за цей місяць. У розрізі тижнів минулий тиждень продемонстрував незначне падіння на 6% у порівнянні з позаминулим, із показником 73,5 тис. тонн. Майже половина експорту минулого тижня пройшла через польський кордон – 35,6 тис. тонн, що на 4% більше, ніж показник попереднього тижня. На молдавському кордоні спостерігалося зниження на 24% до 11,8 тис. тонн, румунський кордон також демонстрував падіння експорту на 14%, до 14,5 тис. тонн у порівнянні з позаминулим тижнем. Незначне зниження на 3% відбулося і на угорському кордоні, з обсягом 6,8 тис. тонн, тоді як на словацькому кордоні було зафіксовано зростання на 4%, до 4,8 тис. тонн. Найбільше в серпні експортували соняшникову олію – 15,5 тис. тонн та соєві боби – 9,4 тис. тонн. Тарифні ставки в напрямку країн ЄС залишилися без змін, а тарифи на внутрішньоукраїнські перевезення в напрямку дунайських портів демонструють зростання на $2.
Ринкові ставки транспортування автомобілями:
Залізничні відправлення зменшилися
Минулий тиждень відзначився зниженням експортних залізничних відвантажень агропродукції. Середньодобове навантаження на польському кордоні зменшилося на 40%, до 47,72 вагонів на добу у порівнянні з позаминулим тижнем. Подібна ситуація спостерігалася і на румунському кордоні, де показник становив 47,45 вагонів на добу, що на 30% нижче.
Натомість, на словацькому кордоні було зафіксовано зростання передачі вагонів на 19%, до 30,36 вагонів на добу, а на угорському – зростання на 10%, до 23,45 вагонів на добу у порівнянні з позаминулим тижнем. Загальний показник середньодобової передачі вагонів також зазнав падіння на 10% і склав 214 вагонів на добу.
Середньодобовий показник вивантаження у портах Великої Одеси зріс на 14% і склав 1 143 вагони у порівнянні з позаминулим тижнем. Кількість вагонів, що рухаються у напрямку портів, зросла на 8% і склала 5 373 вагони. Кількість вагонів, що накопичуються у порту Ізмаїл, знизилася на 14% до 328 одиниць. Середньодобовий показник вивантаження залишився стабільним і склав 55 вагонів на добу. Тарифні ставки знизилися на $1-3 залежно від напрямку, у порівнянні з попереднім періодом.
Ринкові ставки транспортування залізницею:
Попит на водні перевезення знизився
Відсутність загальної активності та знижений попит на водні перевезення призвели до послаблення позицій власників хендісайзів та барж. Водночас власники панамаксів та костерів утримують свої цінові позиції на рівні минулого тижня.
Ринкові ставки транспортування з річкових портів:
Ринкові ставки транспортування з морських портів:
У червні агроекспорт автотраснпортом показав найнижчі результати з початку року. Це сталося через переорієнтацію на більш традиційні шляхи постачання морем.