Spike Brоkers: агроекспорт залізницею та автотранспортом знизився
Інна Брек, головний редактор
15.08.2024
tlhub.com.ua

З початку серпня з усіх видів зернових та олійних культур автотранспортом найбільше експортовано соняшникової олії та соєвих бобів. Відвантаження залізничним транспортом зменшилися, а от кількість вагонів, що прямує до портів Одеси – зросла. Про це повідомила брокерська компанія Spike Brоkers.    

Майже половина автоекспорту йшла через Польщу

Станом на 12 серпня автомобільним транспортом було експортовано 128,5 тис. тонн сільськогосподарської продукції за цей місяць. У розрізі тижнів минулий тиждень продемонстрував незначне падіння на 6% у порівнянні з позаминулим, із показником 73,5 тис. тонн. Майже половина експорту минулого тижня пройшла через польський кордон – 35,6 тис. тонн, що на 4% більше, ніж показник попереднього тижня. На молдавському кордоні спостерігалося зниження на 24% до 11,8 тис. тонн, румунський кордон також демонстрував падіння експорту на 14%, до 14,5 тис. тонн у порівнянні з позаминулим тижнем. Незначне зниження на 3% відбулося і на угорському кордоні, з обсягом 6,8 тис. тонн, тоді як на словацькому кордоні було зафіксовано зростання на 4%, до 4,8 тис. тонн. Найбільше в серпні експортували соняшникову олію – 15,5 тис. тонн та соєві боби – 9,4 тис. тонн. Тарифні ставки в напрямку країн ЄС залишилися без змін, а тарифи на внутрішньоукраїнські перевезення в напрямку дунайських портів демонструють зростання на $2.

Ринкові ставки транспортування автомобілями:

  • Західна Україна – Центральна / Північна Італія €110-130;
     
  • Західна Україна –  Центральна Болгарія €83-112;
     
  • Західна Україна –  Східна Німеччина €107-123;
     
  • Центральна Україна –  Південна Румунія €70-95;
     
  • Центральна Україна – порти Дунаю $36-40;
     
  • Центральна Україна – порти Одеси $25-30.

Залізничні відправлення зменшилися

Минулий тиждень відзначився зниженням експортних залізничних відвантажень агропродукції. Середньодобове навантаження на польському кордоні зменшилося на 40%, до 47,72 вагонів на добу у порівнянні з позаминулим тижнем. Подібна ситуація спостерігалася і на румунському кордоні, де показник становив 47,45 вагонів на добу, що на 30% нижче.  

Натомість, на словацькому кордоні було зафіксовано зростання передачі вагонів на 19%, до 30,36 вагонів на добу, а на угорському – зростання на 10%, до 23,45 вагонів на добу у порівнянні з позаминулим тижнем. Загальний показник середньодобової передачі вагонів також зазнав падіння на 10% і склав 214 вагонів на добу.

Середньодобовий показник вивантаження у портах Великої Одеси зріс на 14% і склав 1 143 вагони у порівнянні з позаминулим тижнем. Кількість вагонів, що рухаються у напрямку портів, зросла на 8% і склала 5 373 вагони. Кількість вагонів, що накопичуються у порту Ізмаїл, знизилася на 14% до 328 одиниць. Середньодобовий показник вивантаження залишився стабільним і склав 55 вагонів на добу. Тарифні ставки знизилися на $1-3 залежно від напрямку, у порівнянні з попереднім періодом.

Ринкові ставки транспортування залізницею:

  • Львівська область – кордон $13-18 /порт $24-30;
     
  • Рівненська область – кордон $15-18 / порт $25-30;
     
  • Івано-Франківська область – кордон $13-20 / порт $25-27;
     
  • Житомирська область – кордон $20-25 / порт $24-27;
     
  • Київська область – кордон $20-26 / порт $25-27;
     
  • Чернігівська область – кордон $22-28 / порт $24-27;
     
  • Черкаська область – кордон $22-29 / порт $20-27;
     
  • Харківська область – кордон $26-34 / порт $23-28;
     
  • Чоп – Північна Італія (серпень-вересень) €44-52;
     
  • Чоп – Німеччина (березень) €52-59.

Попит на водні перевезення знизився

Відсутність загальної активності та знижений попит на водні перевезення призвели до послаблення позицій власників хендісайзів та барж. Водночас власники панамаксів та костерів утримують свої цінові позиції на рівні минулого тижня.

Ринкові ставки транспортування з річкових портів:

  • Ізмаїл – Константа, Румунія (1-3 тис. тонн) €10;
     
  • Ізмаїл – Русе, Болгарія (1-3 тис. тонн) €16;
     
  • Ізмаїл – Східне узбережжя Греції (5-7 тис. тонн) $20-21;
     
  • Рені – Мармара, Туреччина (5-7 тис. тонн) $17-19.

Ринкові ставки транспортування з морських портів:

  • Чорноморськ – Східне узбережжя Італії (30-35 тис. тонн) $20-22;
     
  • Чорноморськ – Іспанія (30-35 тис. тонн) $22-24;
     
  • Чорноморськ – Південний Китай (60-65 тис. тонн) $50-52;
     
  • Чорноморськ – Південний Вʼєтнам (60-65 тис. тонн) $46-47.

У червні агроекспорт автотраснпортом показав найнижчі результати з початку року. Це сталося через переорієнтацію на більш традиційні шляхи постачання морем. 

олія соняшникова
соя
залізничні перевезення
автомобільні перевезення
водні перевезення
перевезення річками
Контакти
Україна, Київська область, село Крюківщина
Зв`язок з нами
© 2023-2025 ТОВ ІНФОРМ ПОРТАЛ. Всі права захищено.