Агроекспорт у червні: перевезення залізницею та вантажівками скоротилися
Інна Брек, головний редактор
04.07.2024
tlhub.com.ua

У червні агроекспорт автотраснпортом показав найнижчі результати з початку року. Це сталося через переорієнтацію на більш традиційні шляхи постачання морем. У той же час кількість вагонів, що рухаються у напрямках портів та відвантажуються, скоротилася. Про це повідомила брокерська компанія Spike Brоkers.    

Польща стала найбільшим імпортером агротоварів у сфері автоперевезень

Автомобільний експорт агропродукції у червні мав найнижчий показник з початку 2024 року. Всього було перевезено 327,6 тис. тонн агропродукції. Відвантаження у перший місяць літа скоротилося на 23,2% порівняно з 426,4 тис. тоннами у травні. Найбільшим імпортером української агропродукції серед країн Східної Європи стала Польща.  

Зростання обсягів експорту в напрямку Польщі стало наслідком завершення мітингів. Переорієнтація експорту на традиційні шляхи постачання – морські, разом із загальною низхідною тенденцією в червні, знизила навантаження на автомобільний коридор через Румунію до 78,8 тис. тонн, Молдову – до 58,2 тис. тонн, Угорщину – до 36,5 тис. тонн та Словаччину – до 22,7 тис. тонн. Середньодобовий експорт у червні через всі автомобільні пункти пропуску впав до 10,9 тис. тонн. Ставки автомобільного фрахту в експортному напрямку залишилися без особливих змін відносно минулого тижня, в той час як ставки в напрямку портів знизилися до 15%.

Ринкові ставки транспортування автомобілями:

  • Західна Україна – Центральна / Північна Італія €120-134;
     
  • Західна Україна – Північна Болгарія €77-100;
     
  • Західна Україна – Східна Німеччина €118-133;
     
  • Центральна Україна – Південна Румунія €75-100;
     
  • Центральна Україна – порти Дунаю $33-37;
     
  • Центральна Україна – порти Одеси $23-29.

Ставки залізничного фрахту по Європі виросли на 2-3 євро

Cередньодобовий показник експортних відвантажень залізничним транспортом у червні через західний кордон зменшився з 264 до 257 вагонів на добу. Найбільший приріст має Польща з 74,3 вагонів на добу. У червні фокус змістився на передачу по лінії 1520 мм з 20,3 вагонів на добу до 30,7 вагонів на добу відносно минулого місяця. Відчутне зростання показала Румунія з +20,0 вагонів на добу.  

В напрямку морських портів у червні показник добового вивантаження вагонів із зерном у портах Великої Одеси знизився до 1200-1400 вагонів відносно минулого тижня. Середньодобове вивантаження за попередній тиждень склало 1197 вагонів на добу, що на 4,5% менше порівняно з минулим тижнем. Кількість рухомих вагонів у напрямку портів скоротилася на 26,3% порівняно з минулим тижнем до 2993 вагонів. Аналогічна тенденція спостерігається в порту Ізмаїла, де середньодобове вивантаження вагонів знизилося до 95 вагонів на добу. Ставки залізничного фрахту по Європі підвищилися в середньому на 2-3 євро порівняно з минулим тижнем, залежно від напрямку.

Ринкові ставки транспортування залізницею:

  • Львівська область – кордон $14-21 / порт $ 25-29;
     
  • Хмельницька область – кордон $20-24 / порт $26-3;
     
  • Житомирська область – кордон $22-26 / порт $25-28;
     
  • Київська область – кордон $22-26 / порт $25-29;
     
  • Чернігівська область – кордон $28-35 / порт $25-29;
     
  • Черкаська область – кордон $25-36 / порт $23-30;
     
  • Харківська область – кордон $31-37 / порт $29-34;
     
  • Чоп – Північна Італія (вересень-листопад) €48-55;
     
  • Чоп – Північна Угорщина (серпень-листопад) €37;
     
  • Чоп – Північна Німеччина (серпень) €51-54.

Фрахт на хендісайзи зріс на $2

Власники костерів та барж намагаються збільшити фрахт, проте достатня кількість пропозиції суден для забезпечення потреби в поточному вантажопотоці призводить лише до стабілізації в тижневому порівнянні. В той же час зростання попиту на судна типу хендісайз за рахунок пожвавлення ринку зернових призвело до зростання фрахту на $2.

Ринкові ставки транспортування з річкових портів:

  • Ізмаїл – Константа, Румунія (1-3 тис. тонн) €11-12; 
     
  • Ізмаїл – Русе/Сілістра, Болгарія (1-3 тис. тонн) €17-18;
     
  • Ізмаїл – Ізраїль (5-7 тис. тонн) $26-27;
     
  • Hені – Мармара, Туреччина (5-7 тис. тонн) $16-17;

Ринкові ставки транспортування з морських портів:

  • Чорноморськ – Східне узбережжя Італії (30-35 тис. тонн) $23-24;
     
  • Чорноморськ – Іспанія (30-35 тис. тонн) $24-25;
     
  • Чорноморськ – Південний Китай (60-65 тис. тонн) $52-54;
     
  • Чорноморськ – Південний Вʼєтнам (60-65 тис. тонн) $50-52.

У травні спостерігалося збільшення відправок агроекспорту автотранспортом у порівнянні з попередніми двома весняними місяцями.

Деблокада кордону у кінці квітні сприяла різкому збільшенню товаропотоку через пункти пропуску з Польщею. Тому автоекспорт виріс. Докладніше про логістику агроекспорту квітня читайте тут.

Фото: Аgrologistics

автомобільні перевезення
залізничні перевезення
водні перевезення
перевезення річками
вантажівки
Контакти
Україна, Київська область, село Крюківщина
Зв`язок з нами
© 2023-2025 ТОВ ІНФОРМ ПОРТАЛ. Всі права захищено.