Результати агроекспорту у квітні: автоперевезення зросли, а ставки фрахту морем знизилися
Інна Брек, головний редактор
01.05.2024
tlhub.com.ua

Деблокада кордону сприяла різкому збільшенню товаропотоку через пункти пропуску з Польщею. Автоекспорт у квітні виріс, а от залізничні перевезення через західні кордони знизилися. Про результати агроекспорту квітня повідомила брокерська компанія Spike Brokers.   

Автоекспорт збільшився на 7%

Станом на 29 квітня автомобільним транспортом експортовано 375 тис. тонн української агропродукції. Це на 7% більше, ніж у березні (350 тис. тонн) та на 3% більше, ніж у лютому (364 тис. тонн). 

Найбільші обʼєми експорту агропродукції фіксуються на румунському кордоні – 113 тис. тонн, найменші – на словацькому кордоні – 33 тис. тонн.

“Повна деблокада прикордонних автомобільних пунктів пропуску з Польщею сприяла збільшенню майже в чотири рази щоденних обсягів експорту на даному кордоні з 1 тис. тонн до 4 тис. тонн на добу, – фіксують брокери. – Обсяги перевезень на румунському, словацькому та угорському кордонах значних змін не зазнали”.

Середньодобовий показник пропуску по всіх кордонах у квітні збільшився та становить майже 13 тис. тонн проти 12 тис. тонн на добу у березні. Лідерами експорту за цей період лишаються цукор та соняшникова олія. Автотранспортом вивезено по 60 тис. тонн кожного з цих товарів.

Тарифи на автоперевезення в країни Європи та в сторону портів Великої Одеси залишаються незмінними.

Ринкові ставки транспортування автомобілями:

  • Західна Україна – Центральна / Північна Італія €120-135;
     
  • Західна Україна – Північна Болгарія €75-100;
     
  • Західна Україна – Східна Німеччина €115-135;
     
  • Центральна Україна – Південна Румунія €77-100;
     
  • Центальна Україна – Північна Польща €109-120;
     
  • Центральна Україна – порти Дунаю $46-52;
     
  • Центральна Україна – порти Одеси $27-39$.

Обсяги експорту залізницею падають

Обсяги передачі агропродукції залізничним транспортом через західні кордони продовжують зменшуватися. Середньодобовий показник зменшився за тиждень на 11% і станом на 28 квітня склав 272 вагони на добу. Майже на 30% знизилися показники середньодобової передачі вагонів на румунському кордоні – 47,03 вагони на добу, та словацькому – 29,22 вагони на добу. Щодо інших кордонів, то вони не зазнали значних змін, на польському кордоні показник передачі вагонів становить 77,75 вагонів на добу, на угорському – 33,6 вагонів на добу.

Продовжується тенденція збільшення вантажу "на колесах" у напрямку портів Великої Одеси при відносно незмінній кількості норми вивантаження в порту через обстріли росії.

Кількість вагонів, що прямують у напрямку портів Великої Одеси зросла на 322 вагони або 4,23% та становить 7930 вагонів.

Середньодобовий показник вивантаження вагонів у портах Великої Одеси зріс на 14 вагонів або на 1,11% та становить 1276 вагонів на добу. 

На 1 вагон зросло середньодобове вивантаження вагонів у порту Ізмаїл і становить 109 вагонів на добу. У напрямку порту Ізмаїл наразі прямують 1059 вагонів, що на 21 вагон нижче за показник минулого тижня.

Ставки фрахту по Європі та в Україні залишаються без особливих змін.

Ринкові ставки транспортування залізницею:

  • Львівська область – кордон $17-27 | порт $32-38;
     
  • Харківська область – кордон $27-40 | порт $27-33;
     
  • Київська область – кордон $25-33 | порт $22-28;
     
  • Чернігівська область – кордон $33-41 | порт $24-28;
     
  • Чоп – Північна Італія (квітень-червень) €40-45;
     
  • Чоп – Північна Італія (липень-вересень) €45-50;
     
  • Чоп – Центральна Німеччини (травень-червень) €45-50.

Ставки фрахту морем знизилися по деяким напрямкам

Минулого тижня ставки на перевезення морським транспортом знизилися на період травень-червень. Фрахт на костери з портів Рені та Ізмаїл зменшився на $2 за тонну. Ставки на перевезення з Великої Одеси у напрямку Тунісу і Єгипту також зменшилися на $1-2 за тонну. В свою чергу, фрахт на панамакси у напрямку Китаю та Південного Вʼєтнаму зріс у середньому на $2 за тонну. Вартість фрахту баржами до Константи залишилася без змін.

Ринкові ставки транспортування морським транспортом: 

  • Ізмаїл – Константа (1-3 тис. тонн) €10-11;
     
  • Ізмаїл – Іспанія, Середземноморʼя (5-7 тис. тонн) $35-36;
     
  • Ізмаїл – Ізраїль (5-7 тис. тонн) $13-33;
     
  • Чорноморськ – Туніс (30-35 тис. тонн) $34-36;
     
  • Чорноморськ – Єгипет (30-35 тис. тонн) $25-27; 
     
  • Чорноморськ – Китай (60-65 тис. тонн) $56-58;
     
  • Чорноморськ – Вʼєтнам (60-65 тис. тонн) $54-56.

Раніше вивантаження вагонів в портах Чорного моря сповільнилося через часті обстріли. У той же час у другий половині квітня відвантаження через порт Чорноморськ почало відновлюватися. 

У березні експорт української агропродукції автомобільним транспортом через Польщу упав майже в три рази. Проте в загальному кількість автоекспорту була більшою, аніж у лютому. 87% агротоварів Україна відправила водними шляхами.

Фото: Аggeek

залізничні перевезення
автомобільні перевезення
водні перевезення
Контакти
Україна, Київська область, село Крюківщина
Зв`язок з нами
© 2023-2025 ТОВ ІНФОРМ ПОРТАЛ. Всі права захищено.