Деблокада кордону сприяла різкому збільшенню товаропотоку через пункти пропуску з Польщею. Автоекспорт у квітні виріс, а от залізничні перевезення через західні кордони знизилися. Про результати агроекспорту квітня повідомила брокерська компанія Spike Brokers.
Автоекспорт збільшився на 7%
Станом на 29 квітня автомобільним транспортом експортовано 375 тис. тонн української агропродукції. Це на 7% більше, ніж у березні (350 тис. тонн) та на 3% більше, ніж у лютому (364 тис. тонн).
Найбільші обʼєми експорту агропродукції фіксуються на румунському кордоні – 113 тис. тонн, найменші – на словацькому кордоні – 33 тис. тонн.
“Повна деблокада прикордонних автомобільних пунктів пропуску з Польщею сприяла збільшенню майже в чотири рази щоденних обсягів експорту на даному кордоні з 1 тис. тонн до 4 тис. тонн на добу, – фіксують брокери. – Обсяги перевезень на румунському, словацькому та угорському кордонах значних змін не зазнали”.
Середньодобовий показник пропуску по всіх кордонах у квітні збільшився та становить майже 13 тис. тонн проти 12 тис. тонн на добу у березні. Лідерами експорту за цей період лишаються цукор та соняшникова олія. Автотранспортом вивезено по 60 тис. тонн кожного з цих товарів.
Тарифи на автоперевезення в країни Європи та в сторону портів Великої Одеси залишаються незмінними.
Ринкові ставки транспортування автомобілями:
Обсяги експорту залізницею падають
Обсяги передачі агропродукції залізничним транспортом через західні кордони продовжують зменшуватися. Середньодобовий показник зменшився за тиждень на 11% і станом на 28 квітня склав 272 вагони на добу. Майже на 30% знизилися показники середньодобової передачі вагонів на румунському кордоні – 47,03 вагони на добу, та словацькому – 29,22 вагони на добу. Щодо інших кордонів, то вони не зазнали значних змін, на польському кордоні показник передачі вагонів становить 77,75 вагонів на добу, на угорському – 33,6 вагонів на добу.
Продовжується тенденція збільшення вантажу "на колесах" у напрямку портів Великої Одеси при відносно незмінній кількості норми вивантаження в порту через обстріли росії.
Кількість вагонів, що прямують у напрямку портів Великої Одеси зросла на 322 вагони або 4,23% та становить 7930 вагонів.
Середньодобовий показник вивантаження вагонів у портах Великої Одеси зріс на 14 вагонів або на 1,11% та становить 1276 вагонів на добу.
На 1 вагон зросло середньодобове вивантаження вагонів у порту Ізмаїл і становить 109 вагонів на добу. У напрямку порту Ізмаїл наразі прямують 1059 вагонів, що на 21 вагон нижче за показник минулого тижня.
Ставки фрахту по Європі та в Україні залишаються без особливих змін.
Ринкові ставки транспортування залізницею:
Ставки фрахту морем знизилися по деяким напрямкам
Минулого тижня ставки на перевезення морським транспортом знизилися на період травень-червень. Фрахт на костери з портів Рені та Ізмаїл зменшився на $2 за тонну. Ставки на перевезення з Великої Одеси у напрямку Тунісу і Єгипту також зменшилися на $1-2 за тонну. В свою чергу, фрахт на панамакси у напрямку Китаю та Південного Вʼєтнаму зріс у середньому на $2 за тонну. Вартість фрахту баржами до Константи залишилася без змін.
Ринкові ставки транспортування морським транспортом:
Раніше вивантаження вагонів в портах Чорного моря сповільнилося через часті обстріли. У той же час у другий половині квітня відвантаження через порт Чорноморськ почало відновлюватися.
У березні експорт української агропродукції автомобільним транспортом через Польщу упав майже в три рази. Проте в загальному кількість автоекспорту була більшою, аніж у лютому. 87% агротоварів Україна відправила водними шляхами.
Фото: Аggeek