Проміжні результати агроекспорту у квітні: обсяги, шляхи та вартість логістики
Інна Брек, головний редактор
25.04.2024
tlhub.com.ua

У квітні автотранспортом найбільше експортовано цукру та соняшникової олії. Вивантаження вагонів в портах Чорного моря сповільнилося через часті обстріли. Відвантаження через порт Чорноморськ почало відновлюватися. Такі проміжні результати агроекспорту за три тижні квітня повідомила брокерська компанія Spike Brokers.  

Тарифи на автоперевезення до ЄС зросли на €5-10 за тонну

Станом на 22 квітня автотранспортом через західні та південні кордони було експортовано 247 тис. тонн агропродукції, що на 5% більше, ніж за аналогічний період березня (260 тис. тонн). Найбільший обсяг перевезень, як і минулого місяця, фіксується на румунському (86 тис. тонн) та молдавському (72 тис. тонн) кордонах. 

Найменший показник мають словацький (24 тис. тонн) та польський (34 тис. тонн) кордони. Середньодобовий показник пропуску по всіх кордонах залишається сталим і становить 12 тис. тонн. Найбільше в квітні експортують автотранспортом цукор – 44 тис. тонн та олію соняшникову – 42 тис. тонн. Тарифи на автоперевезення у країни Європи зросли в середньому на €5-10 за тонну в залежності від напрямку. Тарифи в сторону портів Великої Одеси залишаються незмінними. 

Ринкові ставки транспортування автомобілями:

  • Західна Україна – Центральна / Північна Італія €120-135;
     
  • Західна Україна – Північна Болгарія €75-100;
     
  • Західна Україна – Східна Німеччина €115-135;
     
  • Центральна Україна – Південна Румунія €77-100;
     
  • Центральна Україна – Північна Польща €109-120;
     
  • Центральна Україна – порти Дунаю $46-52;
     
  • Центральна Україна – порти Одеси $27-39.

Кількість вагонів, що везуть агроекспорт, зменшується 

Щоденні темпи експортних відвантажень залізничним транспортом у квітні через західні кордони знизилися до 274 вагонів на добу. Цей показник продовжує знижуватися.

Середній показник на кордоні зі Словаччиною склав 30,38 вагонів на добу, Румунією – 46,19, Угорщиною – 35,05, а з Польщею – 80,57.

Середньодобовий показник вивантаження вагонів в портах Великої Одеси зріс до 1262 вагонів на добу. Зросла також кількість вагонів із зерном, що рухаються у напрямку портів Великої Одеси, і вона становить 7608 вагонів на добу.

Поступово відновлюється рух в напрямку Чорноморських терміналів. Конвенційну заборону на відвантаження в напрямку порту Чорноморськ скасовано.

Кількість накопичених вагонів в порту Ізмаїл збільшилась до 1080.

Через обстріли судна завантажуються повільніше на 30-40%

У зв'язку з постійними обстрілами росією портової інфраструктури в Україні, норми вивантаження вагонів в портах Чорного моря та норми завантаження суден на 30-40% нижчі від можливих. Це, в свою чергу, змушує задіювати значну кількість вагонного парку, що може викликати підвищення ставок навіть в кінці сезону. Ставки фрахту транспортування Європою залишаються стабільними та торгуються в межах €42-44 за тонну у Північну Італію на травень-червень та €48-50 за тонну на період липень-вересень.

Ринкові ставки транспортування залізницею: 

  • Львівська область – кордон $17-27/порт $32-38;
     
  • Харківська область – кордон $7-40/порт $27-33;
     
  • Київська область – кордон $25-33/порт $22-28;
     
  • Чернігівська область – кордон $33-41/порт $24-28;
     
  • Чоп – Північна Італія (квітень-червень) €40-45;
     
  • Чоп – Північна Італія (липень-вересень) €45-50.

Відвантаження через порт Чорноморськ поступово відновлюється. За минулий рік у структурі експортних відвантажень водним транспортом частка порту Чорноморськ складала 36%, портів Дунаю – 32%, порту Одеса –17% та порту Південний – 15%.

За минулий тиждень ставки фрахту на перевезення кукурудзи костерами у напрямку східного узбережжя Італії знизилися на $3, а у напрямку Іспанії та Ізраїлю – на $2. Фрахт на перевезення зерна панамаксами з глибоководних портів Одеси до Китаю та Вʼєтнаму знизився на $4. 

Ринкові ставки транспортування річковим транспортом:

  • Ізмаїл, Україна – Констанца, Румунія €18-22 (4,5-5 тис. тонн);
     
  • Ізмаїл, Україна – Іспанія, Середземноморʼя $35 – 37 (30-35 тис. тонн) ;
     
  • Рені, Україна – Ізраїль $33 – 35 (30-35 тис. тонн).

Ринкові ставки транспортування морським транспортом:

  • Чорноморськ, Україна – Іспанія, Середземномор'я $30-32 (30-35 тис. тонн);
     
  • Чорноморськ, Україна – Італія, Східне узбережжя $29-30 (30-35 тис. тонн);
     
  • Чорноморськ, Україна – Китай $54-56 (60-65 тис. тонн);
     
  • Чорноморськ, Україна – Вʼєтнам $52-54 (60-65 тис. тонн).

У першій половині квітня спостерігалось збільшення експортних відправлень автотранспортом на 6%. В той же час загальний середньодобовий показник передачі вагонів на прикордонних переходах зменшився на 3, 26% у порівнянні з минулим тижнем. 

У березні експорт української агропродукції автомобільним транспортом через Польщу упав майже в три рази. Проте в загальному кількість автоекспорту була більшою, аніж у лютому. 87% агротоварів Україна відправила водними шляхами.

залізничні перевезення
водні перевезення
перевезення річками
автомобільні перевезення
Контакти
Україна, Київська область, село Крюківщина
Зв`язок з нами
© 2023-2025 ТОВ ІНФОРМ ПОРТАЛ. Всі права захищено.