Кінець сезону ознаменувався збільшенням відправок агроекспорту автотранспортом у порівнянні з попередніми двома весняними місяцями. Тарифи на водні перевезення знизилися. Про результати експорту агропродукції у травні повідомила брокерська компанія Spike Brokers.
Кількість агроекспорту автоперевезеннями зросла
Кінець сезону сприяв нарощенню темпів агроекспорту на західних та південних кордонах. Станом на 27 травня, автомобільним транспортом було перевезено 374 тис. тонн, що на 8% більше, ніж у квітні, та на 14% більше, ніж у березні. Найбільший обсяг експорту спостерігається на румунському та польському кордонах, 105 тис. та 104 тис. тонн відповідно. Найменший обсяг на словацькому та угорському кордонах, 25 тис. та 60 тис. тонн відповідно. Середньодобовий показник пропуску за травень склав 13 877 тонн, порівняно з 12 971 тонною у квітні. У першу трійку лідерів експорту ввійшли: цукор – 75 тис. тонн, олія соняшникова – 53 тис. тонн та мʼясо птиці – 24 тис. тонн.
Ціни на внутрішні та перевезення європейськими напрямками лишаються незмінними.
Ринкові ставки транспортування автомобілями:
На румунському та угорському кордонах — зростання залізничних перевезень
Активність залізничних експортних перевезень на західному кордоні трохи збільшилась. Середньодобовий показник передачі вагонів склав 258 вагонів на добу. На румунському та угорському кордонах спостерігається зростання на 20%, до 29,19 та 27,96 вагонів на добу відповідно. На польському кордоні середньодобова передача вагонів залишається стабільною – 71,73 вагонів на добу, а словацький кордон зазнав зниження на 12%, до 34,77 вагонів на добу.
Станом на 27 травня середньодобовий показник вивантаження в портах Великої Одеси склав 1313 вагонів на добу, що на 80 вагонів менше, ніж тижнем раніше. Спостерігається зростання накопичення вагонів у напрямку порту Ізмаїл до 1156 одиниць, що на 187 вагонів більше, ніж попереднього тижня. Середньодобовий показник вивантаження вагонів у порту Ізмаїл також збільшився до 137 одиниць.
Вартість внутрішніх перевезень залізничним транспортом незначно підвищилась у порівнянні з попереднім періодом.
Ринкові ставки транспортування залізницею:
Тарифи на водний транспорт знизилися
Збільшення пропозиції по вільному тоннажу в Чорному морі перекинуло ринок на бік фрахтувальника. Тарифи на водний транспорт класу хендісайз у напрямку східного Середземномор'я знизилися ще на $2 за тонну, від дунайських портів до Мармари на $1 за тонну. Напрямок східного Середземномор'я зазнав зниження на $1 за тонну, до Ізраїлю – на $3 за тонну, до східного узбережжя Італії та Іспанії – на $1-2 за тонну. Фрахт на баржі залишається стабільно низьким. Власники панамаксів успішно протистоять тенденціям ринку і зуміли стабілізувати ставки у напрямках південного Китаю, південного В'єтнаму та Бангладешу.
Ринкові ставки транспортування з річкових портів:
Ринкові ставки транспортування з морських портів:
Деблокада кордону у кінці квітні сприяла різкому збільшенню товаропотоку через пункти пропуску з Польщею. Тому автоекспорт виріс. Докладніше про логістику агроекспорту квітня читайте тут.
У березні експорт української агропродукції автомобільним транспортом через Польщу упав майже в три рази. Проте в загальному кількість автоекспорту була більшою, аніж у лютому. 87% агротоварів Україна відправила водними шляхами.