Автоекспорт агропродукції на початку вересня упав більше, ніж на 10%. Кількість вагонів з продукцією на західних кордонах також знизилася. А от кількість вагонів, що рухаються у напрямку портів, зросла на 35%. Усегменті хендісайзів та костерів спостерігається незначне пожвавлення, тож ставки фрахту трохи зросли. Про це повідомила брокерська компанія Spike Brоkers.
Автоекспорт через молдавські та польські кордони знизився
Низька торгова активність сприяла зниженню обсягів автомобільного експорту агропродукції через західні кордони за перші 9 днів вересня. Загальні обсяги впали на 12% у порівнянні з аналогічним періодом серпня — до 88,1 тис. тонн. Також спостерігається відчутна переорієнтація транспортних потоків за напрямками. Експорт через молдавські кордони продовжує знижуватися. Обсяги впали на 36% у порівнянні з липнем — до 11,7 тис. тонн. Польський кордон, хоча й залишається лідером за обсягами експорту (38,2 тис. тонн), також зазнав зниження на 19%. На угорському кордоні спостерігається падіння на 5%, до 8,4 тис. тонн. Натомість словацький кордон нарощує темпи, збільшивши обсяги на 19% порівняно з липнем — до 7,1 тис. тонн. Румунський кордон також демонструє зростання експорту агропродукції на 14%, до 22,7 тис. тонн.
Лідери експорту незмінні: соняшникова олія — 11 тис. тонн, соєві боби — 6,5 тис. тонн, м'ясо птиці — 5,5 тис. тонн.
Тарифні ставки на перевезення до ЄС знизилися на €3-5 залежно від напрямку. Внутрішньоукраїнські перевезення залишаються на рівні минулого тижня.
Ринкові ставки транспортування автомобілями:
Зріс обсяг залізничного експорту через Польщу
Перші 8 днів вересня характеризуються змінами у перерозподілі агроекспорту та незначними коливаннями. Середньодобовий показник передачі вагонів на західних кордонах знизився на 6% і становить 192 вагони на добу. На польському кордоні обсяг експорту зріс на 17%, до 60,88 вагона на добу. Румунський та словацький кордони зберігають темпи передачі вагонів на рівні попереднього тижня — 54,88 та 26,25 вагона на добу відповідно. У той же час, угорський кордон зазнав зниження на 41% у порівнянні з попереднім тижнем, показник становить 19,51 вагона на добу.
Кількість вагонів з агропродукцією, що рухаються в напрямку портів, зросла на 35% і досягла 4230 одиниць. Водночас, середньодобовий показник вивантаження знизився на 27%, до 755 вагонів на добу.
Накопичення вагонів у напрямку порту Ізмаїл складає 405 одиниць, що на 7% більше порівняно з попереднім тижнем. Середньодобовий показник вивантаження становить 70 вагонів на добу, що на 11% менше порівняно з минулим періодом.
Ринкові ставки залишаються на рівні попереднього тижня.
Ринкові ставки транспортування залізницею:
Тарифи на баржі стабільно низькі
Перевага кількості вільного тоннажу утримує ринок на стабільному рівні. Незначне пожвавлення спостерігається у сегменті хендісайзів та костерів, де ставки зросли на $1-2. Що стосується панамаксів у напрямку південного В'єтнаму та Китаю, тут спостерігається тенденція до незначного зниження ставок.
Низький рівень води на Дунаї та зниження попиту також утримують ринок не на користь власників барж, тому тарифи в цьому сегменті залишаються стабільно низькими.
Ринкові ставки транспортування з річкових портів:
Ринкові ставки транспортування з морських портів:
Автоекспорт агропродукції у серпні залишився майже на тому ж рівні, що і в липні. Залізничні відправки на західних кордонах упали, а фрахтові ставки залишалися на низькому рівні через невисокий попит.
На початку серпня агроекспорт залізницею та автотранспортом знизився.
У червні агроекспорт автотраснпортом показав найнижчі результати з початку року. Це сталося через переорієнтацію на більш традиційні шляхи постачання морем.
Фото: Аgrologistics