Ставки акцизного податку на пальне планувалося підвищити з 1 липня, однак Верховна Рада не встигла ухвалити відповідний законопроєкт до цього часу. Ймовірно, підвищення відбудеться уже з 1 вересня. Саме цю дату називають представники влади ба бізнесу, повідомив директор Консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн на своїй сторінці у Facebook.
Згідно із законопроєктом, за який у першому читанні проголосували депутати на початку червня, підвищення акцизного податку на пальне мало відбутися з 1 липня. Однак, до цього часу проєкт не пройшов другого читання і відповідно не був ухвалений.
На думку експерта, причина відтермінування прийняття закону — це триваючі дискусії щодо розміру акцизу на скраплений газ та дизель.
“За цими дебатами вже зірвали терміни голосування і тепер орієнтовна дата запровадження нових акцизів – 1 вересня. Отже, вже згаяно 2 місяці й 12 млрд гривень бюджетних надходжень від нових акцизів”, – написав Куюн.
Експерт додав, що скептично ставиться до можливих пільг для різних категорій споживачів, як-то для побутових споживачів пропан-бутану, потреб армії, аграріїв, залізниці тощо. На його думку, в такому випадку левова частка пального буде продаватися, як “пільгове”. І тоді втратиться весь сенс підвищення акцизу та можливості наповнення бюджету за рахунок цього.
“Акциз може зрости на 1,5-2 гривні на бензин та дизельна паливо. На автогаз – більше, але він все рівно залишиться дуже привабливим для тих хто має ГБО. Але ж ґвалту на всі 10 гривень, як мінімум, – пише Куюн, – Впевнений, ніхто ті 1,5-2 гривні особливо не відчує ані на колонках, ані в хлібних магазинах. Ну і друге: це лише перша спроба уряду зробити загалом-то логічний і очікуваний крок з підвищення податків. Маленький, але він вже показав неготовність купи народу не словом, а гривнею допомогти державі (хоча якщо ми говоримо про оборону, то тут взагалі про самозахист). Акцизи додадуть лише 6 млрд гривень на місяць, а таких млрд треба 60-80".
Нагадаємо, законопроєктом пропонувалося поетапне підвищення акцизів на пальне, починаючи з 1 липня 2024 року. Наступне планується з 1 січня 2025 року, далі пропонується щорічне збільшення — до 31 грудня 2027 року. У підсумку, планується встановити такі акцизи на основні види пального з 1 січня 2028 року.
Федерація роботодавців транспорту України звернулася до голів комітетів Верховної Ради України з пропозицією до кінця воєнного стану зберегти діючі ставки акцизного податку на дизель та бензин, а натомість підняти ставки акцизу на скраплений газ з 1 липня цього року.
Раніше Українська Асоціація скрапленого газу звернулася до голови парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцева з проханням встановити акциз на LPG на рівні 25% ставки на бензин. Оскільки висока ціна акцизу на скраплений газ, запропонована в урядовому законопроекті, викликала занепокоєння у бізнесу. Профільна асоціація заявила про те, що ринок скрапленого газу взагалі може перестати існувати через такий податок.