ФРТУ просить підняти акциз лише на скраплений газ, але не бензин та дизель
Інна Брек, головний редактор
19.06.2024
tlhub.com.ua

Федерація роботодавців транспорту України звернулася до голів комітетів Верховної Ради України з пропозицією до кінця воєнного стану зберегти діючі ставки акцизного податку на дизель та бензин, а натомість підняти ставки акцизу на скраплений газ з 1 липня цього року. Про це йдеться у заяві, опублікованій на сайті ФРТУ.

“Чергове підвищення вартості дизелю через підвищення акцизного податку призведе до подальшого підвищення залізничного тарифу та вартості вантажного перевезення автошляхами, що ставить під загрозу діяльність багатьох галузей та нормальне проходження холодного сезону. Крім того, дизель та бензин зараз є стратегічно важливими для безперебійної роботи малого та середнього бізнесу під час відключень електроенергії. Висока вартість пального через підвищення акцизу може стати причиною зупинки виробництва та, відповідно, виведення персоналу у простій. У кінцевому підсумку, підвищення акцизу на дизель та бензин призведе до зростання собівартості промислової продукції та агропродукції, пришвидшення інфляції та до ризику зменшення мільйонів робочих місць”,  — йдеться у заяві.

Разом із тим, бензин і скраплений газ – це взаємозамінні продукти і в Україні роками існує несправедливість щодо пільгового оподаткування скрапленого газу, яка стимулює споживання російського газу, вважають в федерації. Сьогодні, за інформацією організації, близько 20% скрапленого газу надходять на український ринок з росії через непрямий імпорт з третіх країн. За результатами 2023-го року непрямий імпорт російського газу оцінюється у $127 млн.

“Підняття акцизу на газ до рівня 170 євро для виправлення дискримінаційної політики попередніх років – дуже виправданий інструмент додаткового наповнення держбюджету, який не призведе до зростання споживчих цін”, — вважають у федерації.

Тому ФРТУ пропонує до кінця воєнного періоду зберегти діючі ставки акцизного податку для важких дистилятів (газойлю) на рівні 139,50 євро за 1000 літрів та для бензину на рівні 213,50 євро за 1000 літрів, а також наблизити до бензину ставку акцизного податку на скраплений газ до рівня 170 євро за 1000 літрів з 1 липня 2024 року. Таке рішення дозволить до кінця року додатково залучити понад 6 млрд гривень “без ризиків для економіки та українського бізнесу”, вважають в ФРТУ. 

Раніше, нагадаємо, Українська Асоціація скрапленого газу звернулася до голови парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцева з проханням встановити акциз на LPG на рівні 25% ставки на бензин. Оскільки висока ціна акцизу на скраплений газ, запропонована в урядовому законопроекті, викликала занепокоєння у бізнесу. Профільна асоціація заявила про те, що ринок скрапленого газу взагалі може перестати існувати через такий податок.  

На початку червня Верховна Рада України прийняла за основу законопроект 11256-2 про підвищення податкових акцизів на пальне. Документом пропонується поетапне підвищення акцизів на пальне, починаючи з 1 липня 2024 року. Наступне планується з 1 січня 2025 року, далі пропонується щорічне збільшення — до 31 грудня 2027 року. У підсумку, планується встановити такі акцизи на основні види пального з 1 січня 2028 року:

  • для бензину – 359 євро за 1000 літрів;
     
  • для дизельного пального – 330 євро за 1000 літрів;
     
  • для скрапленого газу – 70 євро за 1000 літрів.
бензин
дизельне паливо
газ скраплений
Контакти
Україна, Київська область, село Крюківщина
Зв`язок з нами
© 2023-2025 ТОВ ІНФОРМ ПОРТАЛ. Всі права захищено.