Час притримати продукт: трейдери сподіваються на зростання цін
TL HUB MEDIA
07.10.2024

У середині минулого тижня європейські котирування дизелю розвернули ціни на внутрішньому ринку. Внаслідок зростання попит почав просідати, якщо не зважати на тих, хто міг запропонувати дисконт у 0,4-0,5 грн/л. Але стрибок цін в Європі наприкінці тижня перекрив і ці програми лояльності.

З 2 по 3 жовтня зовнішній ринок додав у середньому $25/т, що еквівалентно 1,03 грн/л, до $690-699/т. Водночас 3 жовтня ф’ючерси на газойль переступили позначку $700/т і станом на другу половину 4 жовтня торгувалися у діапазоні $711-717/т.

З початку тижня котирування зросли на $28/т (1,16 грн/л).

Південні трейдери одразу відреагували на зовнішній виклик і збільшили вартість дизпального на 0,90-1,10 грн/л, відігравши майже повністю зростання європейських котирувань. Ціни на продукт варіювалися у межах 42-42,35 грн/л. На нижній межі пропонували продукт «Дюваль компані», «Нексен Ойл», трохи дорожче (за 41,10 грн/л) – УНТК і «Укройлпродукт».

Зі слів учасників ринку, спочатку продажів майже не було.

«Поки що всі адаптуються до нових цін», – зазначив один із них.

Протягом дня на тлі динаміки котирувань ICE Gasoil на лондонській біржі окремі трейдери почали знімати свої пропозиції, швидше за все, очікуючи на наступний тиждень вищих цін на ресурс.

Крім того, цього тижня чинник «залитого ринку» був не таким суттєвим, як минулого.

«Ресурсу багато, але це не ті обсяги, які були минулого тижня», – зазначив один з імпортерів.

Середньодобове постачання дизелю для півдня становило 9,61 тис. т, що відчутно менше, ніж позаминулого тижня, – 14,2 тис. т (у тижневій динаміці цей показник дорівнював 11,8 тис. т).

Південний ринок дизпального продовжує поповнюватися новими іменами. За даними трейдерів, тут дебютувала компанія «Люкс Країна», добре відома раніше як постачальник реактивного палива. Окрім дизпального, трейдер повіз і бензин, відвантаження якого розпочалися у другій половині вересня 2024 року.

На заході ціни зросли не так суттєво, як на півдні. Однією з причин компанії називають гірші продажі у певний час. Залежно від компанії дизель додав за день 0,30-0,70 грн/л, до 42,90-43,70 грн/л. Найнижчі ціни пропонують у «Мартін Трейд», УНТК і «Вог Трейд» на Волині. 

Постачання

Загалом у вересні середньодобове відвантаження пального становило 16,42 тис. т. Це найнижчий показник із березня цього року. Порівняно з рекордним серпнем добовий імпорт упав на 23%.

З 23 по 29 вересня зросло постачання пального з Румунії, Польщі й Греції порівняно з тижнем раніше на 44%, 65% і 59% відповідно, до 52,7 тис. т, 34,6 тис. т і 36,1 тис. т. Інші напрямки, навпаки, втратили від 10 до 34%.

Очікувано просіли відвантаження з Литви – на 34%, до 9,7 тис. т, через зниження постачань залізницею. Обсяги залізничних партій становили 1,7 тис. т проти 5,9 тис. т позаминулого тижня.

Нагадаємо, на Мажейкяйському НПЗ (Orlen Lietuva) анонсовано початок планового ремонту, який триватиме до початку листопада. Зі слів одного з імпортерів, виробник уже знизив обсяги пропозицій і на таких умовах працюватиме до кінця місяця. Інший розповів, що на автомобільні партії дизелю ремонт не вплине.

Щодо цін, то литовський виробник знизив вартість ресурсу на період 7-13 жовтня на $11/т, до $713-731/т, залежно від базису. Вартість пропозицій українських компаній зменшилася на 0,10-0,40 грн/л. Так, УНТК на своєму telegram-каналі пропонує ресурс за 40-40,70 грн/л, що на 0,10-0,20 грн/л менше, ніж попередні ціни.  

Останнього тижня вересня поновилися відвантаження дизпального з Туреччини. Згідно з наявними даними, було розмитнено 6,3 тис. т ресурсу.

дизельне паливо
EN590 дизель
бензин
Контакти
Україна, Київська область, село Крюківщина
Зв`язок з нами
© 2023-2024 ТОВ ІНФОРМ ПОРТАЛ. Всі права захищено.