Минулого тижня Верховна Рада ухвалила в цілому законопроєкт №11256-2 про підвищення акцизного податку на пальне. Але не всі, кого стосується новий закон, з ним згодні. Тому готуються альтернативні документи. Подробиці читайте в матеріалі TL Hub.
Аграрії хочуть пільг
Аграрна сфера лишилися незадоволеною нормами нового закону про підвищення акцизів на пальне. Як повідомила Всеукраїнська аграрна рада, у податковому комітеті парламенту створили робочу групу, яка має розробити законопроєкт щодо зниження акцизів на пальне для сільгосптехніки.
Експерти ВАР увійдуть до складу цієї робочої групи. Разом із депутатами, представниками уряду, податковою, іншими експертами та аграріями працюватимуть над правовими механізмами застосування понижувального коефіцієнта на рівні 0,5 до ставок акцизного податку на важкі дистиляти (газойлі), призначені для використання сільськогосподарськими виробниками.
Згідно із законом, ставка акцизного податку на важкі дистиляти (газойлі) з 1 січня 2028 року буде встановлена на рівні 330 євро за 1000 літрів.
З 1 вересня 2024 року передбачена ставка акцизного податку на рівні 177,6 євро за 1000 літрів, з 1 січня 2025 року — 215,7 євро, з 1 січня 2026 року — 253,8 євро, з 1 січня 2027 року — 291,9 євро.
"Цей закон несправедливий по відношенню до українських аграріїв, адже сільгосптехніка не їздить дорогами загального користування, для яких збільшується цей акциз. Більше того, вже сьогодні українські аграрії сплачують вдвічі більший акциз на пальне, на відміну від їхніх європейських колег. А через збільшення акцизного податку до 330 євро вітчизняні агропідприємства сплачуватимуть у 5 разів більше, що ставить їх в неконкурентне становище з аграріями ЄС, — підкреслили у ВАР. — Проте, розуміючи важливість імплементації європейського законодавства та підтримки фінансування армії, аграрії погоджуються сплачувати підвищені акцизи на пальне до закінчення війни. Але просять врахувати європейський досвід та впровадити справедливі підходи до оподаткування аграрного сектору акцизним податком. А саме: після закінчення війни зменшити ставку акцизу на 50%".
Протягом наступних трьох місяців робоча група має підготувати відповідний законопроєкт та подати його на розгляд Верховної Ради України, додали в організації.
В Раду подано пʼять проєктів постанов щодо скасування Закону
Також у Верховній Раді зареєстровано пʼять проєктів постанов про скасування рішення Верховної Ради щодо прийняття Закону про підвищення акцизів на пальне. Зокрема, у проєкті Постанови 11256-2-П йдеться про те, що голосування відбулося без дотримання норм законодавства.
“Ухвалення цього рішення відбулося із порушенням вимог Регламенту Верховної Ради України, зокрема, ч. 1 ст. 117, яка передбачає, що законопроєкт, підготовлений до другого читання, висновок головного комітету та інші супровідні документи до нього надаються народним депутатам не пізніш як за десять днів до дня розгляду цього законопроєкту на пленарному засіданні Верховної Ради України. Втім, вказані документи стосовно редакції законопроєкту, яка була винесена на голосування, були надані народним депутатам України лише 10.07.2024, тобто за вісім днів до дня розгляду законопроєкту на пленарному засіданні Верховної Ради України. Внаслідок цього народні депутати України були позбавлені можливості належно вивчити та підготуватися до розгляду законопроєкту, що могло мати наслідком неврахування низки правок до цього законопроєкту”, — указано в пояснювальній записці до проєкту постанови.
Загалом у всіх пʼяти проєктах постанов говориться про це порушення, як про причину відмінити рішення Ради щодо ухвалення Закону.
Нагадаємо, минулого тижня Верховна Рада України прийняла у другому читанні та в цілому урядовий законопроєкт №11256-2 “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо імплементації положень актів права Європейського Союзу щодо акцизного податку”. Докладніше про норми Закону можна почитати тут.
Згідно з документом, пальне обсягом до 5 тис. літрів, що використовується для генераторів, можна буде зберігати без дозвільних документів.